Legjobb receptes blogok

2011. jan. 20.

Zöldborsós-csirkemáj


Ez egy igazán gyors és finom étel.Én annyira nem vagyok oda a májból készült ételeknek,de így szeretem.
Sok mindent készítek Anditól ,ezt is itt találtam,néha persze kis változtatásokat eszközölök.
Szóval a csirkemájat apró darabkákra vágom,egy lábasban üvegesre párolok egy fej hagymát,majd rádobom a májat.Megszórom őrölt borssal,majoránnával,aprított fokhagymával kicsit átsütöm.
Majd lehúzom a tűzről meghintem kis liszttel,pirospaprikával,sózom majd visszateszem a tűzre,átkavarom és felöntöm annyi vízzel ami épp ellepi.Forrásig főzöm,ekkor beleteszem az ízlés szerinti z.borsót én kb. két maroknyit,és készre pároljuk.Míg párolódik addig elkészítem hozzá a rizst,mert ezzel a legfinomabb.KÖRET:
3dl rizshez,6dl vizet számolok,kis olajon átpirítom a leöblített rizst,majd felöntöm a vízzel,ízesítem ételízesítővel,sóval aztán felforralom kis lángon,kicsit hagyom bugyogni,majd elzárom alatta a vizet,letakarom konyharuhával,majd rá a fedőt.
Addig hagyom így míg a vizet fel nem szívja.Az eredmény gurulós,fini rizsszemek:)Ekkor belenyomkodom valami formába és kiborítom a tányérra köréje pedig a z.borsós májacska. Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Beastie írta...

Van egy török csirke májas rizottó receptem, az is ilyen hasonló dolog, de ott még meg van szórva aprított mandula forgáccsal is. Jó kis kaják ezek :)

szindi írta...

majd megkuksolom nálad,azt a receptet:)

Beastie írta...

jaj, az egy magazinos recept, nincs fent, újra kell főznöm, fotóznom és leírnom... de mostanság sok máj volt, így ezzel most pihenő van!