Legjobb receptes blogok

2010. máj. 29.

csúnyácska csokitorta:)



A címet,azért érdemelte ki,mert a díszítést nagyon elkapkodtam,méghozzá azért mert délben tudtam meg,hogy estefelé szülinapot megyünk köszönteni.
Mostanában nagyon nincs időm blogozgatni ,mert sikerült bejutnom egy 1 éves iskolába,ami napi 6 óra elfoglaltságot jelent és ha sikerül,akkor nem cukrász,hanem szociális gondozó és ápoló képesítésem lesz.De ez még távoli jövő,mert kb.2 hete kezdtem.

Jöjjön a recept a tésztához:
-7egész tojás
-4ek sima liszt
-3ek étkezési keményítő
-5+2ek krist.cukor
-2ek holland kakaópor
-fél zacskó sütőpor

Krémhez:
-5dl hulala tejszín
-kb.130gr jó minőségű étcsoki

ELKÉSZÍTÉS:
Egy tálban összekeverjük a lisztet,sütőport,keményítőt,kakaóport.
A sárgájában fehéredésig keverjük az 5 ek cukrot(a 2-őt a fehérjébe).
Majd a fehérjét felverjük a 2ek cukorral,akkor jó,ha felfordítod a tálat és nem akar kicsuszanni.
ezután a sárgáját folyamatosan kis adagokban folyatjuk a fehérjébe,miközben óvatosan széles,laza mozdulatokkal összekevered.Én ekkor gyújtom be a sütőt 180 fokra állítva.
Óvatos mozdulatokkal a habba szitáljuk a lisztes keveréket fokozatosan.Kivajazunk egy kb.22 cm-es tortaforma alját vagy kibéleljük sütőpapírral,majd a masszát beleöntjük.Kb.50-60 percig sütjük,az első 10 perc után mérsékeljük a tüzet 150-160-fokra.
Sülés után rácsra borítva hagyom kihűlni.

KRÉM
Legalább 1 óra a kihűlése,mire betudjuk tölteni,de legjobb ,ha egy éjszaka hűtőben áll és másnap áthabosítjuk betöltés előtt.

Felforraljuk a tejszínt,majd a darabolt csokival addig főzzük még gyenge tűzön,míg a csoki teljesen felolvad.
Ha teljesen kihűlt,robotgéppel krémesre keverjük.
A felverés kb. 8-10 perc

ÖSSZEÁLLÍTÁS
2 vagy 3 lapba vágjuk a tortát,ennek megfelelően felezzük vagy harmadoljuk a krémet,de úgy,hogy a bevonásra is maradjon.Fondant virággal díszíthetjük.

Szóval én bénáztam ezzel a tortával,mert nem volt ennyi étcsokim itthon, így kakaóporral pótoltam, időm sem volt várni,hogy kihűljön rendesen a krém,ezért én tettem bele 5 lap zselatint.Az az igazság,hogy azért,mert megijedtem hogy nem fog megkeményedni a töltelék.
A díszítés is érdekesre sikerült férfiasat szerettem volna, erre egy totál nőies kinézetű lett.Eredeti terv szerint cukormasszából tettem volna rózsákat rá,de kapkodnom kellett így amit itthon készítettem még régebben azzal díszítettem. :)


2 megjegyzés:

Ottis írta...

Szerintem pedig szép lett a torta!!!!

szindi írta...

Köszönöm Ottis,kedves vagy!:)