Legjobb receptes blogok

2011. márc. 28.

Gesztenyés-csokis muffin

Megszállottan gyűjtögetem a muffin kapszlikat,szombaton és vasárnap is vásároltam vagy 10 tucattal:)
Mivel gesztenyéset még nem sütöttem és volt a fagyasztómban,hát ki kellett próbálnom.Keresgettem a recik között és erre esett a választásom,nem tévedtem,nagyon finom lett.De már a képzeletemben átvariáltam ezt és legközelebb úgy is ki fogom próbálni:)
HOZZÁVALÓK:
-10 dkg étcsokoládé
-25 dkg gesztenyemassza
-10 dkg puha vaj
-2 ek sárgabaracklekvár
-2 ek rum
-5 dkg cukor
-3 db tojás
-1 csipet só
-5 dkg liszt
-1 teáskanál sütőpor

ELKÉSZÍTÉS:
Bekapcsoljuk a sütőt 170 fokra állítjuk,a muffinsütő mélyedéseibe beletesszük a kapszlikat.
A darabokra tört étcsokit gőz fölött megolvasztjuk,majd amikor kissé lehűlt, robotgéppel összekeverjük a gesztenyemasszával,puha vajjal,rummal,a lekvárral,a cukorral,és a tojások sárgájával.
A tojásfehérjéből csipet sóval kemény habot verünk,a lisztet elvegyítjük a sütőporral.
A lisztet felváltva a habbal hozzákeverjük a gesztenyés masszához,majd a formákba adagoljuk.
Az előmelegített sütőben kb. 20-30 percig sütjük.
A tetejére lehet kanalazni tejszínhabot amire díszítésként kevés reszelt gesztenyemasszát teszünk.Nálam ez kimaradt,de így is ízletes lett.
gesztenyés-csokis

2 megjegyzés:

Adryenn írta...

Még gesztenyés muffint nem sütöttem,de ezt érdemes lesz kipróbálnom ugyanis nagy gesztenyefalók vagyunk:-)
A 7végén én is vásároltam kapszlikat,most az ünnep közeledtével húsvéti mintásakat:-)

Angi írta...

ezt nekem is ki kell próbálnom :D :D